Miluju práci, dokážu celý hodiny sedět a dívat se na ní...

Murtagh zrádce???

24. března 2008 v 0:33 |  Murtagh
Murtagh zrádce???
Tak jsem si po dlouhé době prolistovávala Eragona a Eldesta a začala jsem dumat nad tím, co řekla Angela Eragonovi. Myslím to o té zradě.
V první knize Angela řekla Eragonovi: "Zrada je jasná. A přijde z tvé vlastní rodiny."
V Eldestovi se objeví Murtagh, jenž slouží Galbatorixovi a automaticky je zrádcem on. No, to je sice moc hezké, ale Angela neřakla KDO to bude...
Co když se všichni, kteří Murtagha teď nesnášejí, pletou? Ne, vážně...;-)
Když se na konci druhé knihy Murtagh s Eragonem utkají, Murtagh vítězí. Sám říká Eragonovi, že má za úkol ho přivést, ale neudělá to. Nechá ho jít, a to i přesto, že ho za to Galbatorix (krutě) potrestá.
Nakonec Murtagh řekl: "Dostal jsem rozkaz pokusit se zajmout tebe a Safiru." Odmlčel se. "Pokusil jsem se... Ujisti se, že se naše cesty znovu nezkříží. Galbatorix mě donutí složit další sliby ve starověkém jazyce, které mi zabrání prokázat ti znovu takovou milost, až se příště potkáme." Spustil meč.
To znamená, že Murtagh neposlouchá svého "pána", a to i přesto, že ví, že to Galbatorix nenechá jen tak. Chce také, aby se mu Eragon vyhýbal, protože mu prostě nechce ublížit. A též je jasné, že je Murtagh nešťastný z toho, že musí plnit královy rozkazy. Murtagh je totiž ten typ lidí, kteří jsou svobodní a nezávislí, tudíž to pro něho musí být ještě těžší.:-(
V této scéně se zároveň odehraje něco, co je pro mě velmi zajímavé.
"Ale ty jsi zemřel!" vykřikl Eragon, skoro nesrozumitelně. "Zemřel jsi pod Farthen Durem. Arya našla v chodbách tvoje zkrvavené šaty."
Murtaghovu tvář zatemnil stín. "Ne, nezemřel jsem. V tom měla prsty Dvojčata, Eragone. Ovládli skupinu urgalů a připravili přepadení, aby zabili Ažihada a mě zajali. Pak mě očarovali, abych nemohl utéct, a unesli mě do Uru'badenu."
Jinými slovy: Tady je JASNĚ vidět, že je Murtagh smutný a nešťastný z toho, co se právě děje. No, nezlobte se, ale kdybych byla "hajzl", tak se přeci budu chovat úplně v pohodě. Ale Murtagh se tak nechová...;-)
Před odchodem ještě Murtagh vezme Eragonovi meč Zar'roc, který mu ale vlastně patří. Je prvorozenný, tak co. A navíc to podle mě udělal v afektu. Kdyby mi Eragon řekl to samé, co jemu, tak ho asi zabiju.
"Mýlíš se. Nejsme si podobní. Já už nemám na zádech svoji jizvu."
Myslím, že bylo od Eragona dost hnusné, že zaútočil právě na Murtaghovu jizvu. Vždyť Eragon je ze své jizvy celý druhý díl mimo a pokud měl Murtagh taky takové bolesti, tak se mu opravdu nedivím, že tak zareagoval.:-(
Poté, co se Eragon dozví, že je Murtagh jeho bratrem, je okamžitě přesvědčen, že Murtagh je zrádcem o němž mluvila Angela. Ale co když je Eragon zaslepený tím co se stalo a neuvědomuje si, že je tu ještě RORAN...?
Roran se k Eragonovi nechová zrovna nejlíp. Uhodí ho a navíc chce pouze jedno - osvobodit Katrinu - a myslím, že by pro to udělal COKOLI. A co teprve jeho odpověď na otázku, zda nenévidí Eragona? Odpovědel: "NEVÍM."
Takže... Ja to celé shrnu: Podle mě by nebylo na škodu alespoň podezřívat Rorana, protože i on je Eragonova rodina. Navíc je tak strašně jasné, že se Murtaghovi nelíbí to co dělá, že můžeme čekat vzpouru. A NENÍ ZRADA JAKO ZRADA.:-)
  • Tak co si myslíte o mé úvaze???
 

13 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Luciášek Luciášek | Web | 24. března 2008 v 8:16

hele nemáš tam chybu jak si napsala - že Murtagh je zrádcem o němž mluvila Katrina. - nemá tam místo Katrina být Angela?

2 Elissabet Elissabet | 24. března 2008 v 9:02

jj má tam být Angela ale tak to je fuk každýmu to asi dojde...a úvaha je to dost dobrá konečně je taky nějaká teorie která vypadá reálně a navíc ještě neobviňuje Murtagha :)

3 Hermionusqa Hermionusqa | E-mail | Web | 24. března 2008 v 9:22

No ne....ja mám práveže Murtagha rada preto lebo ho každý považuje za zrádcu  a pritom taká krehká dušička :D ;-)

Chudátko taký smutný je potom z toho :P ale... mno vyzerá to ako teória veľmi zaujímavo.. :)

4 Garrettka(Keira) Garrettka(Keira) | Web | 24. března 2008 v 9:44

To je celkem dobrá teorie.

Rorana přííímo nesnášííím.

Kéž by v Empire umřel on.

5 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 24. března 2008 v 10:56

Jo diky, holciny!:-)

A ja prave taky Rorana nemusim, tak jsem tak premyslela. Jo a ja mam Murtagha taky rada prave proto, ze ho kazdy odsuzuje.;-)

A za tu Katrinu se fakt omlouvam, ja to opravim.:-D

6 Luciášek Luciášek | 24. března 2008 v 12:27

to se někdy stává :D

7 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 24. března 2008 v 13:01

No jooooo!:-D

8 Dragoon Princess Dragoon Princess | E-mail | Web | 24. března 2008 v 18:43

Mno  řekla bych že je ta teorie teoreticky správná... xD Teda jako myslím že pro nás jo ale pro Paoliniho možná ne :-/ Pže kdo ví co se mu odehrává f tý jeho palici :-/ Ale jinak je to zajímavá teorie mocqa se mí líbí, taghle by to mohlo být... Rorana NAPROSTO nesnáším, nafoukance jednoho  :-/ Celý to je komplikuje :-/ A Murtagha naprosto miluju e asi jediný kdo to má v hlavě v pořádku xD

9 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 24. března 2008 v 19:43

"Je asi jediný kdo to má v hlavě v pořádku"?:-D :-D

Ted jsi to trefila!

Ted me tak napadlo, ze by klidne mohl byt teda Roran "hajzl" a zabit Murtyho... Silena predstava!!!:-(

10 Dragoon Princess Dragoon Princess | E-mail | Web | 25. března 2008 v 14:34

Jn s tím svým kladivem xD !Roran Kladivo! xD Ale to snad né, ještě to thak, ale thaky by se o tom dalo diskutovat... Kdo ví jak to nakonec bude

11 Elissabet Elissabet | 25. března 2008 v 14:54

no každopádně by tam mohla bejt třeba nějaká ta bitka Murty x ten idiot (roran)...a kdyby ho Murty zabil to bych byla štěstím bez sebe :D ale jasný že on je jedinej kdo to má v hlavě v pořádku...ten panika eráč na něho vůbec vzhledově i v logickým myšlení nemá...

12 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 25. března 2008 v 17:52

No jo... Jenze kdyby Murty zabil Rorana, tak by mu to Eragon nikdy neodpustil... A ja chci aby se sbratrili!!! Murtagh si zaslouzi, aby ho mel nekdo konecne rad, no ne?:-(

13 Elissabet Elissabet | 25. března 2008 v 20:26

to sice zaslouží ale stejně by nebylo na škodu zbavit se rorana...třeba i kdyby měl zachránit katrinu a u toho umřít prostě by to byla trochu nečekaná smrt...a co my víme třeba nějak jejich bratrské pouto tu přísahu zlomí...bylo by to dost dobrý úplně to vidim, eragon osvobozuje murtagha z galbatorixova vězení mají málo času a oba už nemají dost síly na útěk...mají už jen několik minut aby zlomili přísahu...(sice nevím jak) podaří se jim to a eragon i s murtaghem padají vysílení avšak svobodní k zemi...pak by se mohla odehrát nějaká ta bitva kde murtagh hrdinsky (nebo taky klidně vůbec) padne...

14 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 25. března 2008 v 22:11

Taky zajimavy! Tyjo holky, kde se to v nas bere?!?:-)

15 Dragoon Princess Dragoon Princess | E-mail | Web | 26. března 2008 v 6:15

Těžko říct xD Hele že si zaslouží aby ho měl někdo rád, mno šak my ho máme rádi neeeeee snad?? xD Ale zasejc si myslim že z Galbova věžení by neutekli...Nebo jo... A víte co? Napíšeme si tu knihu my! Žádnej Paolini stejnak to tu bude až za dluho xD

16 Elissabet Elissabet | 26. března 2008 v 14:34

to fakt neim kde...prostě to z nás padá...máme moc fantazie a moc hormonu GH...:D a klidně by sme to mohli napsat my...proč ne jemu to bude trvat a pak ještě dýl bude trvat než to přeloží...:D

17 Elissabet Elissabet | 26. března 2008 v 17:37

jo a my ho nemáme rádi...my ho přímo milujeme! :D

18 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 26. března 2008 v 20:11

Jo lidicky!!!

DULEZITA INFORMACE:

Brisingr vychazi v CR 11.11. 2008 (celkem dobry datum).:-)

A co je nejlepsi... To uz je v CESTINE!!! Alespon to psali na Fragmentu (vydavatelstvi).

19 Elissabet Elissabet | 26. března 2008 v 20:32

supeeeeeeer tak jsme se dočkali :D

20 Dragoon Princess Dragoon Princess | E-mail | Web | 27. března 2008 v 7:26

Jooooooooooooo!!!!!!! Ale to je aj thak za dlouho ted to bude pro mě ještě těžší pže vím kdy to bude xD

21 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 27. března 2008 v 14:22

No to je taky fakt... Ted se bude ten cas tahnout.....................................................................................................................................Asi tak nejak, no.:-D

22 Elissabet Elissabet | 27. března 2008 v 16:24

já myslím že ještě trochu víc...když nevíš kdy to bude tak aspon úúúmorně nečekáš do onoho dne...

23 Elissabet Elissabet | 27. března 2008 v 20:33

sme dneska probírali Paoliniho v literárce...to byla celohodinová diskuze o Murtym...když mám proti sobě 25 idiotů co si myslej že je Murty špatnej tak je teda sakra těžký ho obhajovat...nejčastější argument byl výcuc s téhle teorie...ale u učitelky jsem obstála :D

24 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 27. března 2008 v 21:47

A co to, ze Paolini? Vy snad berete soucasny autory fantasy? To by se mi taky libilo.:-D

Doufam, ze jsi tem idiotum hodila odkaz na tuhle stranku s nasima teoriema - ze bysme je vsechny presvedcily a mely dalsich 25 prichozich do fanclubu "MURTAGH".:-D

Nojo... A kolik z tech 25 ty knihy vlastne cetlo? U nas ve tride tak 10, dalsich 10 videlo film, ale jsou to vsichni paka na druhou. Oni jsou snad slepy. Vubec nedokazou pochopit, ze je Murty obet a ne ten, kdo ublizuje...:-(

25 Elissabet Elissabet | 28. března 2008 v 6:42

no přesně a mno brat součastný spisovatele by bylo dobrý ale to sem měla zrovna referát :) a četlo to asi 8 z toho 5 vidělo film...no vysvětluj to někomu kdo ani neví o čem mluvíš nebo někomu kdo si stojí za faktem z knížky...ale naštěstí se těch pár věrných co četli knížky přidalo na mou stranu Murtaghovců :D a dala sem jí zdroj odkud jsem čerpala...mno chválila to ale ptala se mě proč když je to webová stránka o literatuře proč je tak toliko rubrik?...:D já sem z ní nemohla ale řekla jsem jí že to je fanclub Murtagha a pochopila :D

26 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 28. března 2008 v 17:42

Tys jako fakt davala sdresu?:-D Nojo... treba tu mame za chvili tvoji ucu!

27 Elissabet Elissabet | 28. března 2008 v 23:08

no možná se šla kouknout ale komentovat asi nebude :D jenom budu doufat že nebude prohlížet komentáře...někerý nejsou zrovna morálně založený :D

28 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 29. března 2008 v 14:37

Tak to sved na nas - ty se asi ve skutecnosti nejmenujes Elissabet, ne?:-D A treba uz ma Murtagha na plose.:-D

29 Dragoon Princess Dragoon Princess | E-mail | Web | 29. března 2008 v 15:06

Oj.... xD Člowěk sem po dlouhý době přijde a co sa dozví xD Hele a třeba ho má aj pod polštářem a taky nad ním slintá xD xD

30 Elissabet Elissabet | 29. března 2008 v 15:27

tak to neim...je dost upjatá ale člověk nikdy neví :D to by bylo drsný taková učitelka...xD úplně to vidim...

31 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 29. března 2008 v 17:08

:-D Hele, dospeli jsou mnohem horsi nez my. Takze bych se tomu asi ani nedivila.:-)

32 Elissabet Elissabet | 29. března 2008 v 19:29

zkusím se jí zeptat jestli ho náhodou nezná...:D už ted jsem zvědavá na odpověd

33 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 29. března 2008 v 20:06

Jo, to sem pak musis napsat.:-D

34 Elissabet Elissabet | 29. března 2008 v 21:13

jj určitě napíšu :)...sem včera na oslavě probírala Garryho na oslavě s holkama...sme se sjely rumovejma pralinkama :D...a za dveřma stál tatka...ooops xD

35 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 30. března 2008 v 16:20

Dobry!:-D A co holky?

36 Elissabet Elissabet | 1. dubna 2008 v 7:08

mno asi po půl hodině jsem je přesvědčila že je ot ten nejvíc sexy chlap na planetě...ale že to bylo sakra těžký xD

37 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 12. dubna 2008 v 14:15

:-D Bomba!

38 Elissabet Elissabet | 12. dubna 2008 v 16:57

to jo tedka máme takovje mini fanklub :D fakt dobrý jednou za tejden se sejít na celý odpoledne a probírat jenom Garrettka :D ale musím říct že maj vážný nedostatky :)

39 david david | E-mail | 23. května 2008 v 21:48

fakt dobrá úvaha,

a když už sme u tý věštkině Angely tak ta přece taky Eragonovi řekla že bude muset navždy opustit Alagesii a já si myslim že to tak nakonec bude ale jinak máš opravdu zajímavou úvahu

40 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 28. května 2008 v 15:52

Dikes... No, zajimalo by me, proc nakonec Eragon odejde.

41 Durza Durza | 13. června 2008 v 16:50

podľa mna je totalne presná

42 K.L.A.I.R. K.L.A.I.R. | E-mail | 17. června 2008 v 21:28

souhlasim...Murtagh ten zrádce nebude nebo alespoň já tomu nevěřim....ale že yb roran to ěm nenapadlo ale pravděpodobný to je..:)

43 Pajčas Pajčas | E-mail | 9. srpna 2008 v 18:29

Tvoje úvaha mne zaujala, sdílím podobný názor. Ale jak to nakonec bude podle Paolinyho? Podle mě si, už na konci Eldestu, celkem svázal ruce. Nahodil hodně děje dopředu a přála bych si aby Murtagh měl lepší pověst u nečtenářů. Ale vzhledem k tomu že má vyjít poslední díl si zoufám. Zmenšil si tím podle mě prostor. Jinak postavu Murtagha mám záda. Je snad nejrealističtější a nejrozumnější. Je prostě člověkem. Bohužel v jiném světě.

44 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 13. srpna 2008 v 16:50

Souhlasim - bohuzel v jinem svete...:-((

45 Mariet Mariet | 15. srpna 2008 v 14:39

Tohle všechno co jste napsali je blbost. Je přece naprosto jasný, že Murtagh Eragona zradil, i když to možná nechtěl, tak si přestaňte vymýšlet kraviny o Roranovi

46 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 18. srpna 2008 v 0:13

Blbost? Zalezi jen na uhlu pohledu.

47 Maja Maja | E-mail | 12. prosince 2008 v 18:20

to jo mno... celou dobu jsem nad tou zradou přemýšlela a teď mám jasno,jak to je... tak dík!!

48 Murtagh Murtagh | E-mail | 4. února 2009 v 21:09

Allien: Vyjmenoval jsi kapitolu z Brisingra (Uhel pohledu - str. 405)

Čtu Brisingra: lidi! Eragon Rorana oddá s Katrinou(samozřejmě ji napřed zachrání - a to už v třetí-čtvrté kapitole) Murtagh s Trnem se zase objeví proti Safiře a Eragonovi; dojde k rozhovoru ve kterém Eragon kompletně zmate Murtagha. Řekne mu že časem se skutečné jméno mění (viz. Eldest - Oromis to říkal) Eragon mu nabízí aby se k nim přidal, aby se změnil a tím i jeho skutečné jméno. Murtagh je na pochybách - smířil se stím že bude G...xovi sloužit - tady je kámen úrazu: SMÍŘIL ! Murtagh nenávidí vykonávání týhle špinavý práce pro G...ixe! Zmíní se dokonce že ho jeho "otrokář" krutě potrestal. Jeho i Trna.

Dojde na souboj. Eragon+Safira+12nejsilnějších elfských kouzelníků+Arya (elfové = support = heal+energy supplies)

Roran to nebude, tím jsem si jist. Už přísahal věrnost Nasuadě - a Eragona má prostě moc rád. Mám takový pocit že ani Murtagh není tím zrádcem. Anebo možná ani "neví" jestli má 'být' nebo ne!

Podle mně přijde zrada JEŠTĚ odjinud...

49 Murtagh Murtagh | E-mail | 4. února 2009 v 21:10

A zajímal by mně, jestli to vůbec Paolini ví:-D tolik tajností a hádanek - to musí zmást už i autora!

50 pain(Nagato pain(Nagato | 13. března 2009 v 16:23

podle mne ste uz museli cist brisingr kdiz ne tak odporucuju        ale v brisingru ilo napsa ne ze roran sa s eragonom udobril kdyz mu pomohol takze asi to bude murtagh  i kdiz to mohla angela mislet tuu zradu tak ze brom nepovedal eragonovi ze je jeho otec         ale to asi ne:)))

51 ERAGON ERAGON | 2. dubna 2009 v 15:38

roran stoji cely brisingr aragonovi po bokuXD tak proc by mel byt zradce

52 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 6. dubna 2009 v 12:34

Roran je proste divnej...

53 Alucard Alucard | 26. června 2009 v 11:05

hele mas fakt recht, Murtagh muze jen horko tezko byt povazovan za skutecnyho zradce, to je jako obvinovat otroka za jeho ciny ktery proste musi delat at chce ci ne. navic je Roran peknej parchant a pokrytec, stejne tak ta zenska co mu slibila ze se mu pomsti za smrt sveho muze co zabili vojaci. vzdyt Roran se moh vzdat kralovstvi a vesnice ho zas mohla vydat. tak vlastne Eragon udelal mensi zlo nes oni kdyz se to tak veme.

54 Alucard Alucard | 26. června 2009 v 11:08

[43]:
tak to s tebou souhlasim Pajčas. Murtagh je fakt z nich nejchytrejsi a nejrozumejsi, sice se to muze zdat jako kruta logika ale svet taky neni milej jako kralicek. ale ja bych si tolik nezoufal ze bude 4. dil posledni, mozna bude ale neco podobnyho o ukonceni pribehu ten kluk Paoliny psal uz na konci Eldesta. tak mu uz moc neverim, jeho to bavi :)

55 Jackie Decker Jackie Decker | 4. srpna 2009 v 9:59

Dovolím si taky menší rozpis Murtagha, jeho minulosti a úvahu nad ním jako postavou...

Murtagh je celkově totiž zajímavá a tragická postava. Odmalička musí být velmi silný aby přestál všechny intriky a Galbatorixově dvoře. Rodinu vlastně nemá (O Eragonovi se dozvídá až později), takže si musí věškeré hodnoty utvářet sám jen díky těm, tkeří ho učí a vychovávají a díky tomu co vidí a slyší, co se k němu donese. Od malička je ve velkém nebezpečí už jen pro to, že je jediným dítětem Křivopřísežníka. Není tedy divu že je uzavřený, tolik dbá na své soukromí a ochranu informací, které má. Není zvyklý na soucit, na to že by ho měl někdo rád, nemá přátele a pokud ano, ne opravdové. Je sám ve velkém světě a sám neví na čí je vlastně straně. snaží zůstávat nestraný ale jeho boj je marný.

56 Jackie Decker Jackie Decker | 4. srpna 2009 v 9:59

Galbatorix mu nejprve vysvětlý jak skvělé má úmysly a pak se ho chystá vyslat jako kata potlačit hrubou silou nějakou vzpouru. Murtgahovi dojde že to předtím byla jen maska a uvědomí si že nechce být na královo straně. Jenže pokud nechce, musí utéct a to udělá přičemž ztratí dobrého přítele a učitele, po kterém pojmenuje svého koně. Pak utíká za nějakým přítelem někam, nikde nebylo řečeno kam a ten ho u sebeschovává. Ale kdo je ten člověk a nakolik mu rozumí? Pořád se snaží zůstávat v obraze a když zjistí že byli vyslání Ra'zakové okamžitě pochopí že se něco děje, zde je vidět jak je inteligentní a zvyklý hodně přemýšlet, takže je vyrazí pronásledovat aby nakonec Eragona zachránil a byl svědkem Bromovi smrti. Tady by mě zajímalo jestli Brom Murtagha poznal, když ho s Eragonem viděl než zemřel, protože o něm Eragonovi nic neřekl.

57 Jackie Decker Jackie Decker | 4. srpna 2009 v 10:00

Pak Murtagh s Eragonem cestují spolu. Stávají se z nich přátelé a oba si pečlivě střeží svou minulost. Zdá se že jsou na stejné straně ale Murtagh se přeci ještě přímo nerozhodl. Nakonec je okolnostmi a Eragonem donucen putovat k Vardenm, a při této cestě odhalit ssvou pravou totožnost a část své minulosti. Tedy něco co nikdy říct nechtěl. Mezi ním a Ergonem je přátelství narušeno, ale nemají čas si věci pořádně vysvětlit a tak když je posléze Murtagh unesen nese to Eragon těžce ale o to těžčeji to musí nést Murtagh.Přivedou ho ke králi, tam ho potrestá za to jak mu utekl. Pak se rozhodne konečně vyzkoušet jestli by se pro něj nevylíhlo jedno z vajec. Přeci jen je to syn jezdce a bratr druhého jezdce. Má pro to nejlepší předpoklady. Když se mu vylíhne trn snaží se je donutit k přísaze a přitom pátrá po jeich skutečných jménech v čem je opravdu sběhlý. Murtagh nyní svádí boj s Galbatorixem, kterému byl Eragon ušetřena a i když koná dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, plane v něm hněv. Hněv, že ho Eragon donutil jít k Vardenům. On tam přeci nechtěl. Kdyby tam nešel, dvojčata by ho neunesla. Zlobí se na Vardeny, Eragona se Safirou, dvojčata, Galbatorixe, Šruikana a asi i na celý svět, že mu nikdo nepomůže. Musí přísahat aby ušetřil mučení svého draka. On sám by s největší pravděpodobností trpěl třeba až do konce.

58 Jackie Decker Jackie Decker | 4. srpna 2009 v 10:10

Nakonec přísahá králi věrnost ale je to z donucení. Pak už ho musí poslouchat na slovo protože si zjistí jejich pravá jména. Učí se od něj a Šruikana, ale vlastně taky z donucení a taky hlavně pro to že se chce osvobodit a doufá že čím silnější bude tím větší má šanci to zvládnout. Doufá že by jednou mohl Galbatorixe svrhnout. Nejprve nemůže uvěřit že je Eragon jeho bratr, ale nakonec z toho cítí jakousi škodolibou radost a zároveň bolest protože nechápe proč matka odnesla Eragona ale jeho už nezachránila. Nechápe proč právě on musí trpět a být sám. Tedy s Trnem ale ten sdílí jeho osud. Je z toho celý zoufalý a přesto je dost silný aby se pořád snažil. Podle mě škodí králi jak může, ale nemá pražádnou volnost až je nakonec vyslán aby se pokusil Eragona se Safirou zajmout. Děsí se sám sebe. Toho čeho všeho je schopen, co všechno ho král může donutit udělat. Sám by sice rád obnovil Řád jezdců a nevidí Galbatorixovy cíle jako zlé, ale krále jako takového nenávidí za to všechno co mu způsobil. Jenže z tohoto začarovaného kruhu pro něj není východisko a nikdo mu nepomůže. Když je nucen s Eragonem a Safirou bojovat tak přesto že je silnější, je nezabije ani nezajme. Prostě pořád vidí Eragona jako přítele a jako bratra a to i když se k němu Eragon zachová docela hnusně. Prostě jako hloupý puberťák. Murtagh nenávidí svého otce a vše co ho s ním spojuje. Pořád dělal všechno co mohl aby nebyl jako Morzan a tady ho Eragon k jeho otci přirovnává což pro něj musí být hrozná rána. Vezme mu proto Za’roc dá se říct na důkaz svého vítězství z práva prvorozeného a tak jako Eragon ublížil jemu když ho přirovnal k Morzanovi on mu ublíží, když mu řekne že jsou bratři. Prostě pro to aby aby netrpěl sám. Copak už toho pro Eragona a Safiru nevytrpěl dost?

59 Jackie Decker Jackie Decker | 4. srpna 2009 v 10:51

Říká, že pro něj žádný život není cennější než jeho a Trnův, ale přitom trpí a trpí dobrovolně když nechává Eragona se Safirou uniknout, a vrací se ke Galbatorixovi pro trest. Myslím si že nikdo, ani Eragon, Safira, Arya a dokonce Ani Nasuada, která si myslím k Murtaghovi chovala jistou náklonost, plně nedocenil jeho oběť. Vždyť jen díky němu byli Eragon se Safirou stále volní…

Ve třetím díle se střetávají hned na začátku, kdy tentokrát zvítězí Eragon protože Safira je lepší v létání. Při minulém střetu byla unavená z boje, teď je to jiné. Eragon se snaží Murtaghovi nabídnout jinou cestu, že se jeho pravé jméno může změnit, jenže on už složil takové přísahy že tentokrát nemůžu Eragona jen tak nechat být. Během pár minut při boji se změnit prostě nemůže a Eragon se tu chová jako by právě tohle od něj a Trna očekával. Murtagh už je tak plný hořkosti že jen díky Trnovi to nakonec vezme v úvahu. Jenže musí splnit přísahu takže s Eragonem bojuje dokud může. Krom toho už ho unavuje, že je pořád on kdo musí všechno snášet a nedokáže z toho vězení uniknout. Přesto si ale myslím že má nějaký plán.

60 Jackie Decker Jackie Decker | Web | 4. srpna 2009 v 10:58

V konečném boji s Oromisem a Glaedrem se chtěl vykřičet ze své zloby, když zjistil že je na světě další dračí jezdec i s drakem kteří mu mohli pomoci, kdyby se tak dlouho neskrývali a proklíná je. Ale pak nad ním Galbatorix i na tu dálku převezme vládu a Murtagh už není sám sebou když Oromise s Glaedrem zabíjí. I pro něj to musí být hrozně těžké sledovat jak někoho vraždí a nemoct ovlivnit vlastní tělo. Murtagh je tedy vlastně nejtragičtější postavou z celého Odkazu dračích jezdců. Alespoň zatím. Myslím že se mu co do dramatičnosti osudu vyrovná jen Brom a Selene. A to jen možná… Angela Eragonovi většila zradu v rodině. Ale to může být i Roran, ačkoliv po třetím díle si myslím že Eragona má nakonec docela rád a nezradil by ho, snad jen kvůli Katrině. Ale už i Katrina teď patří do jeho rodiny, nemluvě o tom nenarozeném dítěti. Kdo tedy nakonec bude skutečným zrádcem? Dá se Murtaghovo nynější jednání vykládat jako zrada? A třeba Eragonovi Angela řekla jen to co potřeboval slyšet, co mi víme… Angela sama je dost záhadná osoba… A nebo má Murtagh ještě nějakého člena rodiny, o terém zatím nevíme. Myslím že všechno je možné…

Tak... To blo ale vyčerpávající, co? :D No dobře, asi až moc. Prostě jsem jen chtěla říct ež je mi Murtagha vlastně hrozně líto...

61 Happy Happy | Web | 4. srpna 2009 v 19:28

Jackie Decker:Jo,to mě taky.A abych byla upřímná,Eragon mě dost sere,jak se ho pořád zříká!Hajzl jeden-jako by si to Murtagh vybral,...

62 Jackie Decker Jackie Decker | Web | 5. srpna 2009 v 6:43

Právě Mě Eragon přijde jako by byl v tomhle směru děsně tupej. Murtagh dostal navýběr jen jednou a to zrovna ve chvíli kdy se rozhodl od Galbatorixe utéct... Eragon se ho furt zříká, a nechce s ním mít nic společného a on přitm dělá všechno co může aby Eragona se Safirou ochránil. Je to pěkně nespravedlivý...

63 Džejskojka Džejskojka | 6. srpna 2009 v 12:10

Máš pravdu..Já si pamatuji jednu věc v 1.díle,to bylo předtím než r´azakové našli Gera a zabili ho.Roran se chystal na ten mlýn a vzal jednu věc od Eragona,(Eragon mu to dal asi na Vánoce)jenomže se zarazil a vrátil to zpět na své místo.Už to z toho vyplývá,že si Roran Eragone neváží.

64 Džejskojka Džejskojka | 6. srpna 2009 v 12:12

Je to jasný jako facka!Roran je zrádce!:D

65 Allien.9 Allien.9 | E-mail | 28. září 2009 v 17:59

Jackie Decker: Fascinující rozepsání všeho, co se Murtagha nějakým způsobem týká... Líto je nám ho všem (no tak dobře - alespoň většině) a doufámě, že nakonec přežije.:-)

66 isis isis | 16. října 2009 v 14:45

máš pravdu Murtagh je v tom nevině, tyky si myslím, že zrada přijde od Rorana.Vždyť kdyby se eragon a Mutagh narodili v opačném pořadí bylo by všechno na opak.Doufám že murtagh nezemře a usmíří se s Eragonem

67 mia mia | 13. ledna 2010 v 15:17

mas nejspis prabdu ale co kdyz zije jeste jeho matka, mam pocit ze tam vyslovne nepisou ze mrtva, ne? nebo, jo?

68 borec borec | E-mail | 28. února 2010 v 14:25

nechapu že jsou nekteří nasrani na murgana ale on za to nemuze mel to v roli

69 Anonym Anonym | 11. března 2010 v 21:07

Mě teda Murtagha líto není. Je mi líto že umřel zrovna král Trpaslíků :( -

70 Myslbek Myslbek | 12. března 2010 v 11:58

Murtaghova matka Selena je mrtvá. Oromis to Eragonovi řekne v Brisingru. Ajinak si namyslim že zrádce je Murtagh ale zase mi přijde divný že by to byl Roran ( i když teorije je to vážně moc hezká :)) Asi ta zrada přijde ještě od jinud, ale co my víme co se děje v tý Paoliniho kebuli? :D

71 Janča Janča | Web | 13. dubna 2010 v 18:13

Já s tebou naprosto souhlasím. Je vidět, že je Murtaghovi nepříjemné to co MUSÍ udělat a pochybuju, že Eragon by vydržel to mučení co Murtagh. A myslím, že tím zrádcem nebude Murtagh(jestli ano, tak zato nemůže, protože ho Galbatorix mučí) ale myslím, že zrádcem je Roran. Právě čtu druhý díl a je to velmi napínavé...a velmi se těším na 4. díl.... Janča

72 Ettelëa Ettelëa | E-mail | Web | 16. dubna 2010 v 14:54

Super teorie!!! Souhlasím, zrádce je ten, kdo zradí ze svého rozhodnutí, ale o Murtaghovi se to tvrdit nedá! Murtagh byl přinucen k tomu poslouchat Galbatorixe, takže se to prakticky pokládat za zradu ani nedá, ne?

73 liidunka liidunka | E-mail | 5. června 2010 v 17:13

chudák Murtagh,z toho všeho co tady o něm píšou,jak trpí,z toho se mi chce brečet:(

74 Elva Elva | 26. června 2010 v 16:41

S tím, že může být Murtagh neviný naprosto souhlasím, ale co proboha všichni máte proti Roranovi??? Vždyť připojil celý Carvahal k Vardenům, zodpovědně plní Nasuadiny příkazy a těší se na život s Katrinou a jejich dítětem.

75 Gábík Gábík | E-mail | Web | 24. září 2010 v 17:50

wow! tak to byl dobrý postřeh! máš můj obdiv!

76 eragonka eragonka | 17. března 2011 v 20:51

super blog

77 eragonova fanynka eragonova fanynka | 20. března 2011 v 18:25

orik je taky jeho bratr(nevlastní)

78 eragonova fanynka eragonova fanynka | 20. března 2011 v 21:31

murtagh je zrádce,ale nedobrovolně.S tím už se nic nedá udělat.   :-(

79 kiki kiki | 1. října 2011 v 21:17

Zatracená pravda kež by byl zradce Roran

80 sasa sasa | 11. března 2012 v 15:17

Já jsem ael četla třetí díl.Murtag to dělat nechce a hlavně

NENÍ JEHO RODINA!!!!!!!!!!!
jeho otec je Brom a matka Selena

A RONAN NIC ŠPATNÉHO NEUDĚLÁ, NEVÍM KDO BY TO JEŠTĚ MOHL BÝT.mURTAG NENÍ VLASTNÍ RODINA, A RONAN NENÍ PADOUCH BROM ZEMŘEL...SELENA TAKY.....NEVÍM, ALE ČEKÁM NA 4. DÍL

81 SASA SASA | 11. března 2012 v 15:18

[77]: TAT TO TEDY NEMOHL UDĚLAT ON KDYŽ JE NEVLASTNÍ!!!

82 SASA SASA | 11. března 2012 v 15:19

[4]: VY JSTE DIVNÍ, RONAN NENÍ PADOUCH( VIZ  bRISING) A MURTAG TO NEDĚLÁ NASCHVÁL

83 SASA SASA | 11. března 2012 v 15:21

[1]:KONEC KONCŮ ANGELA NEMUSÍ MÍT PRAVDU, NEBO TO MÁ DVA SMYSLI.JEDINÁ ŽIVÁ RODINA ) VLASTNÍ) JE RONAN A TEN TO NEUDĚLÝ TO VÍM NA 100 PROCENT

84 Durza Durza | 31. března 2012 v 16:56

Roran nemůže být zrádce.tomu kdo to řekl bych chtěl říct tohle. "galbatorix a nasuada jsou ty dvojčata a že oromis je král trpaslíků a orik jezdí na Glaedrovi." tomu už nevěříte co?

85 Chenn Chenn | Web | 12. června 2012 v 16:05

Murtagh za to nemůže, Galbatorix ho nutil přísahat ve starověkém jazyce. Pokud se to počítá jako zrada, není to vůči Murtaghovi ani trochu fér, prostě za to nemůže. Od Rorana ani nečekám, že by ho mohl zradit, jedině kdyby Galbatorix unesl Katrinu a Roran ji musel zachránit jedině tím, že vydá Eragona. Přijde mi to docela možné, ale nevím, jsem teprve v půlce Brisingra. Podle mě ten "zrádce" je Murtagh, ale je to od Eragona a ostatních dost kruté nazývat ho zrádcem, když to nedělá z vlastní vůle.

86 Arya Arya | E-mail | 15. července 2012 v 11:58

Ja Murtagha uplne chapem on sa dal do Galbatorixovych služieb len kôli tume, že sa nedokazal pozerať na to ako Tŕň trpí. Eragon mal celý život omnoho lahší ako Murtagh tak nemôže pochopiť aké to je vidieť ako drak ktorý je s vami tak úzko spätý trpí a vy to môžete napraviť len tak, že vstúpite do služieb najväčšieho tyrana v celej Alagaezie.

87 Petra-Witch Petra-Witch | 28. února 2013 v 12:46

Stačí si přečíst 3. a 4. díl a máte v tom jasno.

88 ... ... | 1. ledna 2014 v 18:41

[4]: Místo koho jako? Jestli si myslíš, že umře Murtagh, tak jsi vedle...

89 ... ... | 1. ledna 2014 v 18:46

[4]: Místo koho jako? Jestli si myslíš, že umře Murtagh, tak jsi vedle...

[86]:Až na to, že Murtagh to neudělal kvůli tomu, ale protože mu Galbatorix vlez do mysli a řekl jeho pravé jméno...

90 Valika Valika | E-mail | 24. dubna 2014 v 12:29

Ja silne dúfam, že Murtagh nebude ten zradca, je to jedna z mojích najobľúbenejších postáv v celej sérii. Bez neho by ten príbeh nebol taký aký je. Som síce ešte pri čítaní Eldesta ... :) Ale aj tak stále dúfam, že napokon ten zradca nebude Murtagh :D :D

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama